Steven Frayne- Dynamo, czyli cuda nie tylko w Biblii

Steven Frane-Dynamo to niezwykły człowiek .Twierdzi, że jego idolem w zakresie magii jest inny niezwykły iluzjonista -David Copperfield.Rodzi się zasadnicze pytanie- czy to iluzja, ewentualnie jakieś sztuczki, czy raczej opanowanie ( buddystyczne) ducha i ciała?
Bardzo ciekawy wywiad ze Stevenen Fraynem zamieścił we wrześniu 2013 roku Newsweek.

Do przejścia po Tamizie przygotowywałem się kilka lat – mówi Steven Frayne, znany pod pseudonimem Dynamo, okrzyknięty najbardziej ekscytującym iluzjonistą nowego pokolenia.

NEWSWEEK: Zadziwił pan świat sztuczkami takimi jak zamiana śniegu w diamenty czy chodzenie po wodach Tamizy na oczach tysięcy londyńczyków. Z którego wyczynu jest pan najdumniejszy?
DYNAMO: Najdłużej, bo przez kilka lat, przygotowywałem się do chodzenia po wodzie. Ale jeszcze więcej wysiłku wymagało ode mnie przełamanie lęku wysokości i chodzenie po pionowej ścianie wieżowca w Los Angeles.

NEWSWEEK: Skąd bierze pan pomysły na kolejne sztuczki?
DYNAMO: Rodzą się w mojej głowie lub podsuwają mi je znajomi. Ale najczęściej inspirację czerpię z filmów. Kiedy jakieś efekty specjalne robią na mnie naprawdę duże wrażenie, od razu mam ochotę odtworzyć taki numer na żywo.

Dynamo
Steven Frayne aka Dynamo i Samuel L. Jackson (fot. Gavin Evans)

NEWSWEEK: A jaka była pana pierwsza sztuczka?
DYNAMO: Nauczył mnie jej dziadek, gdy dowiedział się, jak dręczą mnie koledzy w szkole. Zawsze byłem nikczemnego wzrostu i wrzucali mnie do śmietników, rzek itp. Do czasu, bo zbaranieli, gdy zobaczyli, że umiem stać się tak ciężkim, by nawet najstarsi chłopcy nie byli w stanie mnie podnieść.

Czytaj też: Prowokacja Faktu. Wróżka rzuca klątwę za 600 zł!

NEWSWEEK: Czy dziś też znajomość magii ratuje panu skórę?
DYNAMO: Czasem bajeruję w ten sposób dziewczyny [śmiech]. Ale zdarzyło mi się, że przesadziłem i jedna zemdlała.

Dynamo o jednej ze swoich sztuczek: – Poprosiłem, by pomyślała o którymś ze swoich znajomych i sprawiłem, że w tej samej chwili ta osoba zadzwoniła na jej telefon komórkowy. Nie zdążyła odebrać, bo z wrażenia straciła przytomność.

NEWSWEEK: A co pan takiego zrobił?
DYNAMO: Poprosiłem, by pomyślała o którymś ze swoich znajomych i sprawiłem, że w tej samej chwili ta osoba zadzwoniła na jej telefon komórkowy. Nie zdążyła odebrać, bo z wrażenia straciła przytomność.

NEWSWEEK: Magikiem trzeba się urodzić, czy to tylko kwestia pomysłowości i ćwiczeń?
DYNAMO: Piłkarzy jest wielu, ale tylko jeden Pele i tylko jeden Beckham. Każdy może nauczyć się paru sztuczek, ale nie każdego stać na prawdziwe czary.

NEWSWEEK: A który z iluzjonistów zrobił największe wrażenie na panu?
DYNAMO: David Copperfield. Sprzedał na swoje występy więcej biletów niż jakikolwiek artysta w historii, choćby Madonna czy Michael Jackson. Jego występ w Vegas oglądałem siedząc w pierwszym rzędzie i nawet ja byłem pod wrażeniem, gdy przepiłował się na moich oczach na pół bez żadnych zasłon czy mebli – po jednej stronie piły tkwiły nogi, a po drugiej reszta ciała!

Czytaj też: Wszystko o… czarownicach!

NEWSWEEK: Chciałby pan z nim wystąpić w duecie?
DYNAMO: Jedyna osoba, z którą mógłbym wystąpić na scenie, to mój dziadek.

Steven Frayne aka Dynamo (fot. Gavin Evans)
Steven Frayne aka Dynamo (fot. Gavin Evans)

NEWSWEEK: Czy wyciąganie królików z kapelusza nie trąci dziś myszką? Popularniejsze stają się chyba wyczyny na poły kaskaderskie.
DYNAMO: Ale przecież nawet Houdini, czyli najsłynniejszy magik wszech czasów, słynął z numerów takich jak wyswabadzanie się z kajdan, łańcuchów czy skrzyń wypełnionych wodą. To, co się zmienia, to raczej fakt, że niegdyś występy magików były raczej kameralne, a dzięki telewizji każdy mogą obejrzeć miliony widzów.

Dynamo o sztuczkach, które wymagały od niego największych wyrzeczeń: – Najdłużej, bo przez kilka lat, przygotowywałem się do chodzenia po wodzie. Ale jeszcze więcej wysiłku wymagało ode mnie przełamanie lęku wysokości i chodzenie po pionowej ścianie wieżowca w Los Angeles.

NEWSWEEK: Nie tylko w telewizji, ale i w kinie. Kiedy ogląda pan filmy o kolegach z branży, takie jak „Iluzjonista”, „Prestiż”, czy obecna na ekranach od dwóch miesięcy „Iluzja”, śmieje się pan z naiwności przedstawionych tam sztuczek?
DYNAMO: Ależ skąd! Wszystkie wymienione filmy ogląda się świetnie, a ten ostatni traktuje magię całkiem serio. W końcu zarówno autor scenariusza, jak i odtwórca roli głównej, czyli Jesse Eisenberg, wzorowali się na mojej skromnej osobie…

NEWSWEEK: Skąd wziął się pseudonim Dynamo?
DYNAMO: W 2001 roku podczas spotkania ku czci Houdiniego występowałem jako obiecujący magik nowego pokolenia i w trakcie pokazu część widowni zaczęła krzyczeć: „Tek chłopak to prawdziwe dynamo!”. I ten pseudonim do mnie przylgnął.

źródło :
http://swiat.newsweek.pl/steven-frayne-dynamo-magia-iluzjonisci-newsweek-pl,artykuly,270014,1.html

Ten wpis został opublikowany w kategorii ., Człowiek, Świadomość. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

12 odpowiedzi na „Steven Frayne- Dynamo, czyli cuda nie tylko w Biblii

  1. margo0307 pisze:

    Bardzo ciekawe są te wszystkie sztuczki Dynamo, jeśli oczywiście są to tylko „sztuczki”…🙂
    Japończyk, na poniższym filmiku, też pokazuje niczego sobie sztuczki – umieszczając zamienione owoce w ich wnętrzach, albo przemieniając wodę w wino…
    Tak się zastanawiam… – czemu to ma służyć ?, i o czym ma świadczyć ?

    • Lucifer(AlcyOne) pisze:

      Magiczne sztuczki są nieuchwytne dla ludzkiego oka, bo magik odwraca uwagę publiczności od tego, co robi naprawdę, od rzeczywistości. Oszołomieni widzowie podążają za jego sugestią, a on w tym czasie robi swoje.
      PS Myślę że wiedźma Margo/Jestem❤ mogła by konkurować z Dynamo w dziedzinie sztuczek magicznych. Bez urazy Wiewióreczko😀

      • JESTEM pisze:

        „PS Myślę że wiedźma Margo/Jestem❤ mogła by konkurować z Dynamo w dziedzinie sztuczek magicznych. Bez urazy Wiewióreczko😀 "

        Wiewióreczko? Ładna ta projekcja. Chociażem już siwa. „Bez urazy”? Ok., ale swoją drogą ciekawe… po co coś takiego piszesz Lucyfereczku?😀 Coś sugerujesz? Wal śmiało.
        p.s.
        Wiesz, że słowo lucyferka jest dopuszczane w grach? A np. siostrzeństwa nawet nie ma w słownikach?😀

      • margo0307 pisze:

        „…Myślę że wiedźma Margo/Jestem❤ mogła by konkurować z Dynamo w dziedzinie sztuczek magicznych…"

        Tak się zastanawiam Luciferku…, Hmm… Skąd u Ciebie biorą się takie myśli… ?
        Czy one tak sobie fruwają bezpańskie i je wychwytujesz z eteru… ?, czy może masz jakieś szczególne zdolności albo… predyspozycje nasączania własnego umysłu cudzymi programami… ?
        Bo przyznam, że na podstawie przeczytanych wypowiedzi, jakoś nie „rzuciło mi się w oczy” by wiedźma Margo/Jestem mogła konkurować z Dynamo…😉
        No ale…, może nie jestem odpowiednio nastawiona na odbiór tego typu programów.. ? 😀

        • JESTEM pisze:

          „Tak się zastanawiam Luciferku…, Hmm… Skąd u Ciebie biorą się takie myśli… ?
          Czy one tak sobie fruwają bezpańskie i je wychwytujesz z eteru… ?, czy może masz jakieś szczególne zdolności albo… predyspozycje nasączania własnego umysłu cudzymi programami… ?”

          Oj, coś jest na rzeczy…😀
          Wiesz, kochana Margo0307, może Lu-ciferka ma swoje powody, by jeszcze „dolewać oliwy do ognia” zasilając swoimi żarcikami jakąś… bajkę, by ktoś mógł tę bajkę uznawać za najprawdziejszą prawdę?😀 Z jakiegoś powodu Lu-ciferka tak sobie żartuje…
          Ale ja go nie znam.

      • Lucifer(AlcyOne) pisze:

        Ehhh Małgosiu przecież to było w formie żartu, wiesz dobrze że bardzo Cie Kocham bez względu na to czy jesteś WIE-wióreczką europejską (rudą) czy amerykańską (szarą).
        A te twoje błyszczące oczka są naprawdę cudowne🙂
        Nie obrażaj się na mnie Czarodziejko i nie pisz że jesteś siwa gdyż w rzeczywistości jesteś platynowa Wiedźma😀
        Love You Małgosiu Lu-Cyferka

        __________❤❤❤❤ ______❤❤❤❤ ___
        _______❤❤❤❤❤❤ __❤❤ ❤ ❤ ❤ ___
        _____❤❤❤❤❤❤❤ _❤❤❤❤ ❤ ❤ ___
        ___❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ ❤ ___
        ___❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ ❤ ❤ ___
        ___❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ ___
        ____❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ ___
        ______❤❤❤❤❤❤❤❤ ❤❤❤❤ ___
        ________❤❤❤❤❤❤❤ ❤❤ ❤ ___
        ___________❤❤❤❤❤ ❤❤❤ ___
        _______________❤❤ ❤❤ ❤ ___
        ___________________❤❤❤ ___
        _____________________❤ ___

        • JESTEM pisze:

          „Nie obrażaj się na mnie Czarodziejko i nie pisz że jesteś siwa gdyż w rzeczywistości jesteś platynowa Wiedźma :D”

          Kochana Lu-Cyferko, nie obrażam się na Ciebie (na nikogo się już nie obrażam🙂 ), zadałam tylko Tobie pytanie. Odpowiedziałaś, że… to było w formie żartu i niech tak będzie.😉
          Jednak… już nie utożsamiam siebie z ani z Czarodziejką, ani z Wiedźmą czy innymi boginiami. Kocham je wszystkie. Bo (jak dla mnie) na Ziemi istnieje tylko Jedna Kobieca Istota w wielu różnych wersjach i wcieleniach. A Ty – jak mnie nazywasz tak, jak Ci odpowiada – to pewnie wiesz, dlaczego nazywasz mnie tak albo siak. Bo masz swoje powody😀

          Za piękne serduszkowe serce z serca dziękuję.
          I odwzajemniam❤

      • mały budda pisze:

        Magiczne sztuczki są nieuchwytne dla ludzkiego oka, bo magik odwraca uwagę publiczności od tego, co robi naprawdę, od rzeczywistości. Oszołomieni widzowie podążają za jego sugestią, a on w tym czasie robi swoje.

        Odpowiedz.
        Nie mogę przejść obojętnie gdy widzę co zostało wyrażone w/wym.
        Sam przyznam, że mam takie samo zdanie.
        Zawarta prawda cisnie się na scene życia.
        Osobiście od siebie dodam,że kapłani religijni tak samo oddziałowują na szarą masę ludzi.
        Zawsze słabili ludzie próbują skupić na sobie stado ludzi.
        Iluzja i gra ludźmi rządzi.
        Słaby człowiek w swej egoistycznej próżności próbuje sobie zjednacz tłumy ludzi.
        To nie wiedza ani rozwój mądrość, lecz słabość człowieka tworzy iluzję i grę człowieka.
        Więc życie człowieka w iluzji własnej słabości prowadzi do własnego nieszczęścia.
        Człowiek, który kocha sercem nie jest wstanie tworzyć iluzji gry.
        Kapłani religijni i Dynamo. Nie są wstanie ani kochać. Ponieważ ich działanie jest skierowane na dzialanie ego człowieka. Aby wytworzyć sugestię iluzji i odziałowywać na umysły iluzji.
        Człowiek nie znający swej tożsamości jest nie tylko martwy ale słaby. Ulegająć czyjeść fanaberii oraz projekci innego człowieka.
        Człowiek który w prawdzie się nie rozwija. Żyje w projektem hologramu sieci czyjegość widzimisia.
        Prawda jest bolesna.
        Ludzie zapatrzyli się na innych ludzi jak małpa na człowieka.
        Człowiek nie rozwija się, gdy naśladuję małpe.
        Człowiek ma obowiązek aby odkrywać Sam Samego Siebie.
        Wówczas wie,że gra nie jest mu potrzebna.
        Człowiek skupiony na innych nie może widzieć własnej rzeczywistej natury.
        Przede wszystkim jest skupiony na innych nie na sobie.
        Droga do wolności prowadzi do poznania wewnętrznej prawdziwej natury.
        Sam samego rozpoznaje, gdyż nie muszę grać jak inni.
        Prawda serca decyduje o przyszłym życiu.
        To serce stanowi prawdę o życiu człowieka a nie umysł, który wytworzył iluzje gry.
        Reasumując, iż gra tworzenie iluzji przez człowieka.
        Odwraca uwage od istoty sensu istnienia człowieka na Matce Ziemi.
        Moja osobista prawda.
        mały budda 27.02.2015r.

  2. Dawid56 pisze:

    Jezus Chrystus kiedyś powiedział, że będziemy czynić kiedyś większe rzeczy aniżeli on czynił
    http://www.gazeta.dobrypasterz.pl/cuda-sa-mozliwe/

    • Lucifer(AlcyOne) pisze:

      Jezus z apostołami łowią ryby na środku jeziora. Nagle rozpętała się straszna burza i łódź zaczęła tonąć. Jezus szybko wyskoczył i przebiegł po jeziorze na brzeg. Część apostołów chciała zrobić podobnie, ale od razu zaczęli się topić.
      – Jezu ratuj nas! – krzyczy święty Piotr. Na to Jezus:
      – Po palikach głuptasy, po palikach!

  3. Dawid56 pisze:

    Moje kontrowersje budzi głównie cel czemu ma to służyć- prawdopodobnie Dynamo nie wykonuje tych wszystkich „sztuczek” za darmo.

    • JESTEM pisze:

      „Moje kontrowersje budzi głównie cel czemu ma to służyć- prawdopodobnie Dynamo nie wykonuje tych wszystkich „sztuczek” za darmo.”

      Oczywiście, że takie sztuczki są po to, by oszukiwać ludzi i jeszcze na tym zarabiać. Natomiast czemu Cię nie dziwi fakt, że są ludzie bardzo zainteresowani oglądaniem a nawet nabieraniem się na tego typu magiczne sztuczki? I mają jeszcze z tego wielką frajdę. I są gotowi za to płacić. Ponieważ to ich bawi i daje im frajdę, więc patrząc z tej płaszczyzny – dostają to, czego chcą i potrzebują.

      Swoją drogą to jest na swój sposób uczciwe, gdyż wiesz, z kim masz do czynienia – z magikami jak w przypadku Dynamo czy Dawida Copperfielda. Inaczej jest, jak nie wiesz, że jesteś wciągnięty w czyjeś „magiczne sztuczki” i nie tylko czyjeś, bo często i przede wszystkim jesteśmy wciągani w „magiczne sztuczki” naszych własnych ego. Rozpoznawanie tych sztuczek to dopiero… wielka sztuka.😉

      Np. jak Mały Budda napisał:
      „Ulegająć czyjeść fanaberii oraz projekci innego człowieka. Człowiek który w prawdzie się nie rozwija. Żyje w projekcie hologramu sieci czyjegość widzimisia.
      (…)
      Człowiek skupiony na innych nie może widzieć własnej rzeczywistej natury.
      Przede wszystkim jest skupiony na innych nie na sobie.
      Droga do wolności prowadzi do poznania wewnętrznej prawdziwej natury.
      Sam samego rozpoznaje, gdyż nie muszę grać jak inni.
      Prawda serca decyduje o przyszłym życiu.
      To serce stanowi prawdę o życiu człowieka a nie umysł, który wytworzył iluzje gry.”

      I jak dla mnie to pięknie napisał.🙂

Skomentuj

