Syberyjskie masy powietrza nad Ameryką Północną zamroziły wodospad Niagara-czy jest to efekt globalnego ocieplenia klimatu?

W Polsce panuje prawie już wiosna pomimo tego, że nasz kraj leży na szerokości geograficznej północnej 49-54,5 stopnia.Przyleciały już pierwsze ptaki z ciepłych krajów.Diametralnie inna sytuacja panuje na kontynencie północnoamerykańskim – panuje tam najsroższa zima od wielu lat.Zamarzł nawet wodospad Niagara znajdujący sie na granicy USA i Kanady. Czy to efekt globalnego ocieplenia?

Niagara to jeden z najsławniejszych wodospadów na świecie. Znajduje się on na granicy USA i Kanady. Tegoroczna zima jest tak mroźna, że doszło do prawie całkowitego zamarznięcia popularnego wodospadu.

Gdy większość Amerykanów uwierzyła w to, że zimniej już nie będzie nad kontynent amerykański nadeszły mroźne fronty pogodowe z Syberii i totalnie zamroziły wschodnie wybrzeże USA. W Waszyngtonie było -15C i jest to dla tego miasta najzimniejszy luty od 1896 roku.

W miastach na atlantyckim wybrzeżu Ameryki Północnej jest pod koniec lutego zimniej nawet o 5 do 10 stopni w stosunku do średniej. To właśnie dlatego Niagara została skuta lodem aż do tego stopnia. Skalę zjawiska pozwala ocenić film wykonany za pomocą drona, który przelatywał nad wodospadem. Biorąc pod uwagę ilość lodu eksperci szacują, że Niagara nie pozbędzie się go przynajmniej do maja bieżącego roku.

źródło:
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/syberyjskie-masy-powietrza-nad-ameryka-polnocna-zamrozily-wodospad-niagara

Ten wpis został opublikowany w kategorii ., Istota Ludzka, Obserwacje Ziemi. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

28 odpowiedzi na „Syberyjskie masy powietrza nad Ameryką Północną zamroziły wodospad Niagara-czy jest to efekt globalnego ocieplenia klimatu?

  1. Maria_st pisze:

    ponoc w Polsce za oknem maja dojrzewac drzewa cytrusowe…..

  2. Dawid56 pisze:

    Od pewnego czasu ( od 2-3 lat) można zaobserwować że nad Ameryką Pólnocną w okresie zimowym występują tzw wiry arktyczny, jednocześnie można zaobserwować przesunięcie strefy występowania zórz polarnych w kierunku południowym.Być może to efekt stale postępującego przebiegunowania magnetycznego.Efekt zmrożenia Ameryki Północnej może być też spowodowany zaburzeniami przepływu Golfsztromu..

  3. marek pisze:

    Masy pracujące stracą,
    Gdy realna płaca spadnie
    Gwatemala nie dostrzega,
    Że elita władzę kradnie.

    …….W 1990 r. amerykański pisarz i prawnik Mike Godwin obserwował dyskusje w raczkującym podówczas Internecie. Zauważył, że im dłużej trwa wymiana zdań na jakiś temat, tym pewniejsze, że ktoś w końcu odniesie się do nazizmu albo Hitlera. Pół żartem pół serio sformułował więc prawo, wedle którego z czasem prawdopodobieństwo wystąpienia porównania do Hitlera lub nazizmu „dąży do 1” (kiedy osiągnie 1, mamy stuprocentową pewność, że coś się zdarzy). Zdanie nazwano „prawem Godwina”. Dziś odnosi się je nie tylko do dyskusji na forach internetowych, ale także debaty publicznej, w 2012 r. hasło trafiło nawet do Słownika Oxfordzkiego…….

    źródło : http://opinie.newsweek.pl/po-co-nam-episkopat,artykuly,357794,1.html

    wnioski i apel : kończmy dyskusje na 147 wpisie , bo potem coraz bliżej trzeciej światowej i konieczności zakładania opatrunków.

    m.

    • Maria_st pisze:

      Brudu nie zamiata sie pod dywan……Marku.
      Jesli cos powraca trzeba temu stawic czola i nieswiadome uczynic swiadomym, a wtedy nie bedzie pisania, mowienia ze o czyms sie mowi a to wraca.
      Jesli wraca znaczy–mamy problem.

      • marek pisze:

        Mario przeczytaj jeszcze raz co zaobserwował pan Mike Godwin , po mojemu to nie brudy , a natura ludzka z wkodowanymi w nią różnymi symbolami …
        m.

  4. Maria_st pisze:

    „wnioski i apel : kończmy dyskusje na 147 wpisie , bo potem coraz bliżej trzeciej światowej i konieczności zakładania opatrunków.”
    ciekawe dlaczego w ogole sa wojny….czy swiatowe czy lokalne….?

    • marek pisze:

      zapytaj męża , a potem podziel się jego odpowiedzią z nami ,….

    • margo0307 pisze:

      Wojny światowe.., lokalne…, podwórkowe.., sąsiedzkie…
      Jedną z przyczyn walk pomiędzy nami są podziały, jakie pozwalamy, by się między nami wydarzały i zapewne kościół za naszym przyzwoleniem wiedzie prym w tym temacie… 😕
      I choć mówi się, że kościół opiera swoje nauki na słowach Jezusa, to ma to nie wiele wspólnego z Jego naukami, w których słowa Jezusa brzmią całkiem odmiennie i mówią, że wszyscy stanowimy jedność, że wszyscy jesteśmy braćmi i siostrami…, a jednym z głównych i najważniejszych Jego przykazań jest:
      Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe…

      • marek pisze:

        Znam swojego Jezusa Chrystusa z którym rozmawiałem i przyglądałem się jego działaniom , znam Jezusa biblijnego , Jezusa Księgi Urantii ,Jezusów Ashane Deyan z 9 i 12 -tego poziomu istnienia i tego wyidealizowanego w mym umyśle i sercu , konglomerat tych wszystkich wymienionych , ich najpiękniejszych cech ukochaną i wytęsknioną nierealną i realną postać Bogo-Człowieka .
        A Ty o którym mówisz Margoo.
        m.

        • margo0307 pisze:

          „..A Ty o którym mówisz Margoo”

          O tym który naucza o miłości do bliźniego…, o akceptacji…, o wyzbyciu się egoizmu…, który zachęca do wybaczania doznanych krzywd.., o tym, który mówi – aby najpierw bacznie przyjrzeć się sobie a później doszukiwać się wad u innych…

          • marek pisze:

            i już paluszkiem grozisz , a niedawno tak mnie żałowałaś , aha zapomniałem, wybaczają , ale nie zapominają – uczę się , dobra , korzystam .
            m.

          • margo0307 pisze:

            „i już paluszkiem grozisz , a niedawno tak mnie żałowałaś …”

            Marek, nikomu nie grożę żadnym paluszkiem😀 Co najwyżej…, mogę pogrozić sobie w momencie, kiedy ulegam iluzjom oceniania i np. tracę cierpliwość…, ale…uczę się…, cały czas się uczę..😀
            I też… nie żałowałam Ciebie, bo… nie o żałowanie tu chodzi…
            Wiem z własnego doświadczenia, że czasami „wypadamy z nurtu” Źródła…, wówczas ogarnia nas zwątpienie w sens tego wszystkiego…, jakaś dziwna tęsknota…, chandra…, rodzi się pomieszanie, niezrozumienie i w efekcie – małpie gierki umysłu…:mrgreen:
            Bo czego mamy żałować ?
            – tego, że się urodziliśmy ?, – tego, że wszyscy zbieramy doświadczenia, które sobie zaplanowaliśmy ?
            Po prostu – chciałam wesprzeć Ciebie duchowo…, pocieszyć…🙂❤

          • JESTEM pisze:

            marek do Margo0307:
            ‚i już paluszkiem grozisz , a niedawno tak mnie żałowałaś , aha zapomniałem, wybaczają , ale nie zapominają – uczę się , dobra , korzystam .
            m.”

            Hm… czytam i czytam słowa napisane przez Margo0307 jako odpowiedź do marka i nie dostrzegam żadnego „grożenia paluszkiem”… oto one:
            „„..A Ty o którym mówisz Margoo”

            O tym który naucza o miłości do bliźniego…, o akceptacji…, o wyzbyciu się egoizmu…, który zachęca do wybaczania doznanych krzywd.., o tym, który mówi – aby najpierw bacznie przyjrzeć się sobie a później doszukiwać się wad u innych…”

            Kiedy natomiast czytam takie słowa słowa komentarza: „‚i już paluszkiem grozisz„, to widzę, jak jedna osoba (np. marek) projektuje swoje własne, nieświadome wzorki na drugą osobę (Margo0307), choć ta druga nie robi tego, co ta pierwsza „dostrzega”. Właśnie na tym polega nasza nieumiejętność zrozumienia siebie i innych; tak wyglądają nasze projekcje na innych: przypisujemy im to, czego nie robią, a czego sami w sobie nie dostrzegamy. To jednak jeszcze bardzo częste zjawisko. Dlatego nie ma możliwości porozumienia się człowieka z człowiekiem. Dopóki będzie to zjawisko powszechnym, dopóty będą istniały konflikty i wojny. Z powodu naszej nieświadomości na temat wzorków myślowych, według których działamy i naszych wewnętrznych konfliktów, które projektujemy na innych. Taka jest moja wiedza, ale Wy możecie mieć inną.

  5. margo0307 pisze:

    „..ciekawe dlaczego w ogole sa wojny….czy swiatowe czy lokalne….?”

    Dobre pytanie Maryś…

  6. siola pisze:

    Coz trzeba swe koniki trzymac w strachu aby nie brykaly.I nie chcialy z zasranej stajni do bialej wiezy wylez.Moze juz ludziska nic z Tar-pana nie Maja ,stali sie jak konie pociagowe na oczach z klapami.

    • marek pisze:

      dlatego wciąż mówię , lepszy kielonek czystego spirytusu , niż garczek wody z chlorem i fluorem lasujące mózg i wolę .
      m.

  7. marek pisze:

    jedną z przyczyn wojen jest domyślanie się tego o czym ktoś mówi – pisze – w miejsce , uważnego słuchania , względnie czytania …

    m.

    • JESTEM pisze:

      jedną z przyczyn wojen jest domyślanie się tego o czym ktoś mówi – pisze – w miejsce , uważnego słuchania , względnie czytania …”

      To akurat mądre słowa… dlaczego zatem nie widzisz, że sam to robisz?
      https://nnka.wordpress.com/2015/02/24/syberyjskie-masy-powietrza-nad-ameryka-polnocna-zamrozily-wodospad-niagara-czy-to-efekt-globalnego-ocieplenia-klimatu/#comment-41756

      • marek pisze:

        I przyszła ” Jestem ” i już spięty Jestem .

        aby najpierw bacznie przyjrzeć się sobie a później doszukiwać się wad u innych…a to jeżeli nawet nie świadomie , to o moim sąsiedzie , czy o mnie – moja Ty kochana „Jestem ”
        m.

        • JESTEM pisze:

          „aby najpierw bacznie przyjrzeć się sobie a później doszukiwać się wad u innych…a to jeżeli nawet nie świadomie , to o moim sąsiedzie , czy o mnie – moja Ty kochana „Jestem ””

          O MNIE i o Tobie jako cząstce MNIE.😉
          Widzisz, kochany marku, to nie całkiem tak działa jak CI się wydaje i jak to wyżej napisałeś. Ja tak robiłam kiedyś i wcale się tego nie wypieram, że tak robiłam Jednak pewnego dnia uświadomiłam to sobie, zaakceptowałam w sobie i dzięki temu mogłam zmienić to w sobie: uwolniłam się od tego wzorca.Ii stąd znam ten mechanizm. Po prostu kiedyś to sobie uświadomiłam i dlatego zmieniłam ten sposób działania. Widzę, jak ktoś według takich wzorców działa i nie mam tego za złe nikomu. Kocham Cię takim, jaki jesteś, więc nadal możesz działać sobie według tego wzorca i innych tego typu wzorków i być nadal tego nieświadomym. I możesz nie widzieć tego, w jaki sposób teraz działam, bo nadal dokonujesz swoich projekcji na innych oraz na mnie. Mnie to w niczym nie przeszkadza. I teraz, nawet jeśli ktoś działa według takich wzorców, to widzę to, rozumiem, akceptuję i mnie osobiście to nic a nic nie robi. Czasem po prostu dzielę się z Tobą tym, co widzę, co przejawia się przez Ciebie. A co Ty z tym zrobisz? – wolna wola.

          „I przyszła ” Jestem ” i już spięty Jestem .”

          Spinasz się, bo tak wybrałeś – z jakiegoś powodu musisz siebie „spinać”.

          Dla mnie ważna jest uczciwość wobec samej siebie. Uczciwość polega na odwadze widzenia rzeczy i sytuacji, wzorców myślenia i działania takimi jakie są, a nie takimi, jakie „życzy” sobie nasze ego widzieć.😀❤ Gdybym czuła się spięta z powodu, że ktoś coś o mnie napisał, to bym się temu przyjrzała uczciwie w sobie. Tak kiedyś robiłam przez wiele lat. I stałam się zdecydowanie bardziej świadoma SIEBIE. Podróż trwa…🙂

          Kiedyś wolałabym, chciałabym… byś był inny.. szlachetny, mądry, świadomy, ale ponieważ nie spełniałbyś moich oczekiwań, byłabym wciąż nieszczęśliwa z tego powodu, że nie jesteś. Oczekiwałabym od Ciebie zmiany… ha, ha, ha… A teraz mam tak, że możesz sobie być taki, jaki Jesteś: chcesz, możesz, musisz, potrzebujesz. Działasz według takich wzorców myślenia, jakie z jakichś powodów odpowiadają Tobie. Jak każda i każdy z nas. A i takim nas wszystkich kocham.😉

  8. siola pisze:

    Zima konczy sie juz powoli,
    widac obcy poradzili Putinowi,
    by On takrze jak Papierz,
    stronke wasza zwizytowal.
    Moze przyszlo im powoli,
    po dlugim namysle,
    ze na klamstwie i obludzie,
    nic dobrego nie zbuduja.
    Coz ze fasada biala,
    jak od srodka strasznie smierdzi.
    Coz za niedlugo zakwitna stokrotki,
    beda dziewczeta wianki plotly,
    a pod antena z satelity ,
    zakwitna moje „Nie zapomni Maja”:
    Mysle ze zrozumie karzdy,
    ze i bez wibratora ,
    swe wibracje podnies moze.
    Wystarczy usmiech dobre slowo.
    a wrota sie same otworza.

    • Ktoś pisze:

      „Zima konczy sie juz powoli,
      widac obcy poradzili Putinowi,
      by On takrze jak Papierz,
      stronke wasza zwizytowal.”

      – to siola, rychtuj gajerek

      bo skoroś taki oczytany i mądry
      to się doczekasz mająteczka
      robiąc za ich doradcę d/s urojeń.

      • siola pisze:

        Ktosiu ja nie slowianin od slawy,
        ta zabawe to ja Tobie juz zostawie.
        Boc tak samo gadasz jak Oni,
        wiec Ci blizej do nich.
        Przepros sie z Mateczka,
        moze Ci przypanie
        w jej stadzie grac alfa ogiera.
        Mnie nie masz co zasdoscic,
        bo moje stare kosci,
        i glupoty mi nie w glowie,
        wystarczy mi jak powiem,
        jak swiat widze z wolnej perspektywy.
        Ach przepraszam zapomnialem ,
        ogiera miejsce juz chyba zajete,
        bo znalazly doktora,
        wiec Ktosia woda polaly
        i ze stada wygnaly.
        Wiec sie jednak o mnie nie martw,
        ja Cie zawsze naprzod puszcze,
        by Ktosie poznaly jak klamstwo boli,
        Bo do tej pory Ktosiow moda,
        duzo wrzeszczec o wolnosci,
        a jak cos do czego tylek w kacie chowac

  9. siola pisze:

    Widac Ktosiu tys je z takich,
    co w glowie sie nie miesci,
    ze jeden drugiemu za darmo pomoc moze.
    Tylko Geld Moc i Wladza,
    Wez ma stara rade,
    stuknij sie dobrze w glowe.
    Wiez tez dobrze ze ja stada nie mam,
    wiec i miejsca dla ogiera u mnie nie ma.
    Takie juz jest Ktosiu zycie ,
    ze starego ogiera na nowego wymieniaja.

Skomentuj

