Czy Jezus Chrystus nawoływał w swoim nauczaniu do Wojny, czy raczej jednak do czynienia Pokoju?

Wielu badaczy Pisma Świętego bardzo często przytacza słowa z Ewangelii św. Mateusza z rozdziału 10.34 brzmiące w następujący sposób:
„Nie sądźcie, że przyszedłem nieść pokój po ziemi. Nie przyszedłem nieść pokoju, lecz miecz”
i drugi werset z Ewangelii św Łukasza z rozdziału 12.51
Czy myślicie, że przyszedłem dać ziemi pokój? Nie, powiadam wam, lecz rozłam.
Aby uzasadnić tezę że Chrystus nie przyszedł na Ziemię po to aby przynieść Pokój na ziemię
Badacze ci jednak zapominają, że Chrystus wypowiadał w momencie powołania swoich uczniów, którzy naprawdę musieli zostawić swoja żonę, siostrę rodziców, aby stać się jego uczniami. Były one jednak wypowiedziane przed Kazaniem na Górze i przed kuszeniem Jezusa.
Te słowa miecz i rozłam nie oznaczają wojny, ale są pewnego rodzaju przenośnią .Niestety hierachowie Kościoła zrozumieli te zapisy zbyt literalnie i zaczęli się prawdopodobnie na nie powoływać przy nauczaniu, a właściwie nawracaniu mieczem pogan. Nikt jednak takiego prawa nie dał Chrześcijanom, aby zamiast nauczania stosowali nawracanie i do tego mieczem!!.
Jak podaje Ewangeli św Łukasza Jezus przed swoja męką powiedział Łk 22 35-38
„I rzekł do nich: „Czy brak wam było czego, kiedy was posyłałem bez trzosa, bez torby i bez sandałów?” Oni odpowiedzieli: „Niczego”. „Lecz teraz – mówił dalej – kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz! Albowiem powiadam wam: to, co jest napisane, musi się spełnić na Mnie: Zaliczony został do złoczyńców. To bowiem, co się do Mnie odnosi, dochodzi kresu”. Oni rzekli: „Panie, tu są dwa miecze”. Odpowiedział im: „Wystarczy”.”
Potem już po pojmaniu, gdy jeden z jego uczniów uciął jednym z tych mieczy ucho słudze najwyższego kapłana Chrystus wypowiedział pamiętne słowa
Ewangelia ś.w. Mateusza rozdz.26
.
52 Wtedy Jezus rzekł do niego: «Schowaj miecz swój do pochwy, bo wszyscy, którzy za miecz chwytają, od miecza giną.
Ewangelia św Łukasza rozdz.22
49 Towarzysze Jezusa widząc, na co się zanosi, zapytali: «Panie, czy mamy uderzyć mieczem?»
50 I któryś z nich uderzył sługę najwyższego kapłana i odciął mu prawe ucho.
51 Lecz Jezus odpowiedział: «Przestańcie, dosyć!» I dotknąwszy ucha, uzdrowił go.
przedostatnie zdanie Ewangelii ś.w. Mateusza brzmi:
19 [Vt-7,23] Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego.
( Rozdz. 28.19)
Nie w wypowiedziach Jezusa mowy nigdy o nawracaniu innych, ale o ich nauczaniu
Była mowa o nawracaniu samego siebie- to znaczna różnica
Pierwsze wystąpienie (Mk Rozdz 1,14-15)
14 Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: 15 „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!”
.

Ten wpis został opublikowany w kategorii ., Istota Ludzka, Mistyka, Rozwój duchowy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „Czy Jezus Chrystus nawoływał w swoim nauczaniu do Wojny, czy raczej jednak do czynienia Pokoju?

  1. JESTEM pisze:

    Ciekawy ten artykuł, Dawidzie. Dla mnie oczywiste jest, że Jezus Chrystus nie mógł nikogo nawoływać do wojny.

    „Niestety hierachowie Kościoła zrozumieli te zapisy zbyt literalnie i zaczęli się prawdopodobnie na nie powoływać przy nauczaniu, a właściwie nawracaniu mieczem pogan.”

    Mam takie odczucie, że jeszcze mógłbyś znależć wiele takich absurdów wynikających ze zbyt literalnego rozumienia nauk J.Chrystusa przez hierarchów Kościoła.

    Mam pytanie co do tego fragmentu:
    „4 Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: 15 „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!”

    Jak można napisać, że „Jezus głosił Ewangelię Bożą”? Co tu znaczy „Ewangelia”? Ponieważ przed pojawieniem się Jezusa w Galilei nie istniała żadna „Ewangelia”. On przekazywał swoją wiedzę innym. Myślisz, że nazywał tę wiedzę „Ewangelią”? Kiedy powstała Ewangelia?

    1. Ewangelia – „w starożytności termin używany jako określenie nagrody dla osoby przynoszącej dobrą nowinę.”
    2. Ewagelia – „jako jedna z ksiąg Nowego Testamentu (pisana wielką literą),”
    3. ewangelią w sensie ścisłym w chrześcijaństwie jest nazywana nauka o Jezusie Chrystusie i zbawieniu;
    4. Ewangelia – „pisma chrześcijańskie opisujące życie, śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa”.

    Ewangelia zatem powstała po śmierci J.Chrystusa, więc jak J.Ch. mógł głosić Ewangelię?

    • Dawid56 pisze:

      To jest cytat z Marka ale tutaj chodzi chyba o Dobrą Nowinę.Nie jestem biblistą ale wydaje mi się że są zbiory Ewangelii, czyli dłuższych utworów i tak jak powiedziałem Ewangelią jako nauczanie- ale to tylko moja interpretacja🙂

  2. Dawid56 pisze:

    Datego Mazamirze w związku z tym co wkleiłeś rozróżniam bezwzględnie Stary Testament od Nowego Testamentu🙂

    • margo0307 pisze:

      Na stronach:
      http://losyziemi.pl/tajlandia-trzesienie-ziemi-o-sile-6-0-w-skali-richtera-spowodowalo-spore-zniszczenia#more-29335
      ukazał się dzisiaj art mówiący o kolejnym trzęsieniu ziemi – tym razem w Tajlandii…
      Artykuł przedstawia również znamienną fotkę m.in. boga, który w wyniku kataklizmu stracił głowę …
      Dla mnie osobiście, po raz kolejny już, jest to symbol upadku wszelkiej maści autorytetów w tym także religijnych 😀

      • JESTEM pisze:

        Czym jest religia?

        • margo0307 pisze:

          JESTEM, dziękuję Ci za te filmiki…, szczególnie za ten drugi…
          Dawno się tak serdecznie nie uśmiałam😀 😀

        • Dawid56 pisze:

          A ja Ci dziękuje szczególnie za pierwszy filmik- dokładnie to samo myślę na temat religii Religia jest życie i odkrywaniem czym jest to Życie.Tak to największa tajemnica.Jak to jest że Ziemia nie zwalnia , zawsze mnie to interesowało.Ktoś powie że wiruje w próżni i siła tarcia i oporu powietrza jest równa zeru a ja zapytam a Kto po raz pierwszy wprawił ją w ruch?
          Ruch to Życie- zawsze tak myślałem .Dlatego też zawsze myslałem ze Gaja jest czującą makroistotą jak i Słońce też jest tą makroistotą, a ja po śmierci też mogę należeć do grona tych makroistot🙂
          Mogę, ale nie muszę to zależy tylko ode mnie🙂

          • JESTEM pisze:

            „Ruch to Życie- zawsze tak myślałem .”

            Tak… ruch to TANIEC.😀
            Nawet jeśli wydaje nam się, że ‚lokalnie’ występuje chaos, to ‚ponadlokalnie” nadal jest utrzymana harmonia, której możemy nie dostrzec, bo patrzymy z punktu „lokalnego” postrzegania, widzenia, rozumienia.😀

            „Dlatego też zawsze myslałem ze Gaja jest czującą makroistotą jak i Słońce też jest tą makroistotą, a ja po śmierci też mogę należeć do grona tych makroistot :)”

            Jasne.🙂

            „Mogę, ale nie muszę to zależy tylko ode mnie :)”
            😉

  3. Dawid56 pisze:

    Tak już wtedy w dniach 31.12.2013-01.01.2014 z nowiem był Krzyż Kosmiczny, którego ramionami były
    Uran w Baranie
    Jowisz w Raku
    Mars w Wadze
    Słonce, Księżyc, Pluton w Koziorozcu
    Można powiedzieć, że nie był on tak dokładny jak ten z 23 kwietnia 2014 roku, ale był, jego dokładność wynosiła wtedy max 8stopni ( pomiędzy Jowiszem a Uranem)

  4. Obceinstalacje pisze:

    Wydaje się, że pokój nie może pojawić sie u człowieka takiego jakim jest. Nie chodzi o pokój lecz o stan zamiesznia i ignorancji/ nie w znaczeniu wiedzy/ , który ostatecznie tworzy niedolę i cierpienie
    Z cierpieniem , które ostatecznie jest wzrastaniem człowiek próbuje i walczy na wszystkie sposoby, rezultat jest taki ,że tworzy go coraz wiecęj, dlaczego ? Bo walczy ze skutkiem choroby, a nie jej przyczyną. Dlatego Jezus przynosi miecz i ogień byś od nich zginął taki jakim jesteś i narodził sie w Świadomości Chrystusowej ostatecznie wolny, w tym i od cierpienia. Dla tak zwanego Kościoła zrozumienie tego przez człowieka jest to ostatnią rzeczą na której mu zależy bo nie o wolność człowieka tak usilnie zabiega.

  5. Dawid56 pisze:

    Mario , a może chodzi o kompresję czasoprzestrzeni spowodowanej „połykaniem” ogromnego obłoku materii przez Sagitarius „A” w Centrum Galaktyki?

Skomentuj

