Półcieniowe zaćmienie Księżyca 25 maja 2013r. – początek nowego cyklu zaćmień Księżyca SAROS 150

Jutro rano około godziny 6.00 polskiego czasu zbiegają się dwa wazne wydarzenia astronomiczne.Z jednej strony mamy do czynienia( o 6.26) z tzw. półcieniowym zaćmieniem Księżyca już drugim w tym roku( będzie jeszcze trzecie jesienią), a z drugiej prawdopodobnie o tej samej godzinie dotrze do nas plazma i chmura wiatru słonecznego z niedawnego wybuchu z plamy 1745

Półcieniowe zaćmienie Księżyca o maksymalnej jasności półcienia 0.0158 będzie najlepiej widoczne w pełnym przebiegu w całej Ameryce południowej, Środkowej i południowej części Ameryki północnej, Afryce zachodniej i południowej oraz niewielkiej części Europy zachodniej (Hiszpania, Portugalia i Francja zachodnia). Największe zaćmienie będzie widoczne w zenicie dla obserwatora w Ameryce południowej (Boliwia, Paragwaj i północna część Argentyny).
O wschodzie Księżyca zaćmienie będzie widoczne w zachodniej części Ameryki północnej (Zachodnia i środkowa część Kanady). O zachodzie Księżyca zaćmienie będzie widoczne w południowej części Grenlandii, południowo-zachodniej części Islandii, środkowej i wschodniej Francji, Afryce w pasie od Libii, przez Czad, RŚA, DRK, Zambię, Zimbabwe oraz na granicy RPA z Mozambikiem.
Zaćmienie niestety nie będzie widoczne w Polsce.
Będzie to niezwykłe zaćmienie Księżyca do obserwacji, ponieważ stanowi narodziny nowego okresu zaćmień SAROS 150.
http://lowcy-zacmien.pl/polcieniowe-zacmienie-ksiezyca-25-maja-2013r-narodziny-saros-150

Ten wpis został opublikowany w kategorii ., Kosmos. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Półcieniowe zaćmienie Księżyca 25 maja 2013r. – początek nowego cyklu zaćmień Księżyca SAROS 150

  1. margo0307 pisze:

    „Jutro rano … zbiegają się dwa wazne wydarzenia astronomiczne.
    Z jednej strony mamy do czynienia z tzw. półcieniowym zaćmieniem Księżyca już drugim w tym roku( będzie jeszcze trzecie jesienią), a z drugiej … dotrze do nas plazma i chmura wiatru słonecznego …”
    Jeszcze jedna niespodziewajka na niebie 😀
    W niedzielę – Merkury, Wenus i Jowisz utworzą na niebie trójkąt o stosunkowo niewielkich bokach, które będą wynosić tylko 2-3 stopnie…

    http://losyziemi.pl/w-niedziele-merkury-wenus-i-jowisz-utworza-na-niebie-trojkat-o-stosunkowo-niewielkich-bokach#more-19838

  2. Dawid56 pisze:

    Burza rozpoczęła sie już 24.05.2013 ogodzinie 19.16 PLT, na razie Kp =5

    • JESTEM pisze:

      „Półcieniowe zaćmienie Księżyca 25 maja 2013r.”
      W Pełni?
      „Pełnia 25 maj 2013 06:27:03”
      a zaćmienie rozpoczęło się o o 6.26.

  3. Witam,widziałem dzisiaj Księżyc,był w pełni i wyglądał jakoś większy,coś mi się kiedyś obiło o uszy,że Księżyc to Nibiru,Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie

  4. Pingback: Gazeta Polska - Półcieniowe zaćmienie Księżyca 25 maja 2013r. – początek nowego cyklu zaćmień Księżyca SAROS 150

  5. Maria_st pisze:

    Dawidzie mam pytanie, czy dzis o 21, 20 zaszlo jakies zjawisko…lub moze czegos to dotyczy…..
    Opisałam u Livii cos co odczułam……..i to w wesak…gdy tyle na niebie i nie wiem co o tym myślec…
    U Livii napisałam o tym……:
    ” Nie wiem czy to jest związane z Wesak…ale …
    Dzis ok 12 moja kotka Zuzia zaczęla rodzic, miała ptoblem bo kocie przyjęło nieodpowiednia pozycje wiec musiałam jej pomoc bo bardzo plakala z bolu, chyba —-urodziła 2 kocieta……
    W zasadzie podchodze dosc sceptycznie do wszelkich specjalnych dni, dlatego dzis po zaliczeniu na 2-ce / nogi / wielu km, połozyłam sie wcześniej do łózka…..chyba ok 21///
    W pewnej chwili cos sie zaczęło dziac z moim ciałem….jakbym traciła wage…podobnie jak przed lewitacja….
    Leżalam na lewej połowie ciała, oczy zamknięte ale czuje–widze wewnętrzynym okiem jak moje ciało zmienia forme, jest jeden punkt / zero…….tak to odebrałam /, ktorym jest moje serce / byc może chodzi tu o elektrycznośc , przewodzenie tego narządu/ a wokół tego punktu wiele nici , ktore na poczatku sa w chaosie ale za chwile wszystkie obieraja kierunek– w prawo wokol punktu zero / mojego serca /.
    Nie odczuwam żadnych uczuc, odczuc…..najlepiej pasuje tu tez zero odczuc.
    Nie wiem…ale przyszla mi na myśl——galaktyka.

    Heh…..ciekawe doznanie ale jedno tez tu jest chyba wazne…….spojrzałam na godziene…była 21,20—jakby to było ważne i pomyślalam o Tobie.
    Czy cos u Ciebie sie wydarzyło dzis o tej godzinie ? ”

    Nie lubie takich jazd, ale jesli juz sie zdarzaja staram sie to zrozumiec.
    A może więcej osob doswiadczyło dzis podobnych odczuc…….

Skomentuj

